Edward Hopper in his studio – 1948. The pot belly stove will be mentioned later on.
Two on the Aisle – 1927. The theatre is a returning subject in Hopper’s work.
Automat – 1927. Inspired by the rapidly developing fast food outlets.
Chop Suey – 1929. It is said that the woman is the painter’s wife, looking at herself. Note the identical hats.
Hotel Room – 1931. Did she just arrive or is she preparing to leave?
Room in New York – 1932. He reads the paper; she touches a piano key with her right index finger, seemingly bored.
Cape Cod Evening – 1939. Peaceful.
Gas (detail) – 1940. The era of automobiles is looming.
Office at Night – 1940. She is obviously ‘dressed to kill’. He pretends not to notice...
Girlie Show – 1941. Hopper had one female model: his wife. She had to stand up lengthy in the nude in front of the pot belly stove.
Nighthawks (detail) – 1942. Hopper’s most renowned work. This painting was immediately purchased by The Art Institute of Chicago – and is on display there ever since.
Meest recente reacties
16.10 | 20:51
Dankjewel, Tineke! Tot gauw 😍.
16.10 | 13:56
En dan nog even en Amersfoort in zicht De laatste foto: ongelooflijk!!!!!
02.10 | 14:05
Dank je wel, Tineke! We zien mekaar hopelijk snel in A'foort.
02.10 | 14:03
Jaja, 't schiet op. Maar rustig aan, want de Nijkerkersluis is nog een paar dagen geblokkeerd. (En een 'Vollenhove' zal ik -als ik er aan toe kom- een n toevoegen...)
Meest recente reacties
Dankjewel, Tineke! Tot gauw 😍.
En dan nog even en Amersfoort in zicht
De laatste foto: ongelooflijk!!!!!
Dank je wel, Tineke! We zien mekaar hopelijk snel in A'foort.
Jaja, 't schiet op. Maar rustig aan, want de Nijkerkersluis is nog een paar dagen geblokkeerd. (En een 'Vollenhove' zal ik -als ik er aan toe kom- een n toevoegen...)